دټولني بنسټ ايښونکی : محمد جان باوري             تاسيس : دکب مياشت ١٣٦٩ کابل، افغانستان               د افغانانو لپاره تاريخي ، کلتوري او پوهنيزي ليکني           


   
 
 
د پياوړي ليکوال سياسنګ د ليک په ځواب کي

 

 

 

د پياوړي ليکوال سياسنګ  د ليک په ځواب کي  د حاجي امين باوري  ليک 

 

سلام  برادر  ګرامي

 فکر  ميکردم  که  مارا از  ياد  برده  ايد  ،  ولی   بعد  از  اطلاع  ګرفتن  توسط  محترم  رحيم  ( رحيم ) که  شما  با  خاطره  نه  چندان  بد  به  خانه  برګشتيد  ، خوش  شدم  .

خاطره  شما  از  ديدن  ما  خوب  است  يا  بد  ،  به عينک  شما  تعلق  ميګيرد  ،

( ګر  چي  عينک  نداشتيد  )

من  را  تشويش  عينک  شما  ګرفته  بود

  شما  عينک  نمی  پوشيد  ؛  پس  دنيا  را  چطور  است  اينقدر  خوب  ميبينيد ؟

اين  نمبر  عينک  را  به  ما  ادمهای  عاجز و مسکين هم  روا  داريد ؟! 

 

( توره  تيږه )

 

اوريدلي  مي  وه  چي  انسانان  دوهم  نوم  ( تخلص ) په  خپل  کرکټر  او  شخصيت  کي  د  کمبود  لامل ګڼي .

ځکه  خو  چا  اخګر ، طغيان ، افت ، پيګير ، نهضت ، کمال ، جهش ، مؤدب ، چا ته  د  ملت  بابا  نوم خوند  ورکړی  او  چا  خولا د  ځنګلونو  د  تر  ټولو  زورور  پاچا  زمري ( شير) نوم  ځان ته  غوره  کړی  دۍ .

څو  ورځي  مخکي  په  بلجيم   کښي  د  افغانانو  کلتوري  ټولني  د  خدای  بخښلي  اسحاق  ننګيال  د  زيږيدو  پنځوس  کلني  لمانځل . غونډي  ته  يی  له  شرق او غرب  نه  رادمل  ، خوارمل  ،  غريب مل ا و  نور ملونه ، غورځنګيان ، ملنګيان ، پتنګيان ، احمدزيان او  د  باوريانو  تر  څنګ ،  کرګر ، چي  نه  پوهيږم  د  کوم   ډول  ( کر )  ( ګر)  دۍ  .  ټکور ،  چي  لا  خپلو  دردونو  ته  لاس  تر  زنه  ناست  دۍ ، تکل  ،  چي  که  سل  ځله  یي  د  توبې  تکل  کړې خو يو  ځل هم  تر  وره  ندۍ  ورغلۍ  ،  را بللي وه  . د  را  بللو  په  منځ  کي  يو  نوم  چي  زما  له پاره  لکه  نور  نومونه ډير  حيرانونکۍ  ؤ هغه  د  سياه سنګ  نوم  وو .

د هغه  دوه متره  اته  ديرش  سانتي  قد ، غټ  مخ  او  ورين  تندی  مي  نه  وه  ليدلي .

خو  له کابل  نه  تر  کاناډا  پوري  يی د  دوه  متره او  اته  دیرش سانتي  متره   ليکونو  سره د  رسنيو  او  ويب پاڼو  له  لاري  اشنا  وم . د  غونډي  تر  پيليدو  پوري  مي  د  ده  ليدو  ته  تلوسه  وه  ما  ويل چي  د ستړي  مشۍ  نه مخکي  به  ترينه  پوښتم  : چي  ياره  دا  غورځنګ  و  يارمل  و  وطن يار و  بزرګر نومونه  کم  وه  چي  تا د  ( توري  ډبري) نوم   غوره  کړ  ؟  بيا  به  مي  لاهوله  کړه  او  له  ځان  سره  به  مي  وويل  چي  ،  ستا  د  خلګو  په  شخصي  خبرو  څه  کار  ؟ مګر  زړه به  مي  راته  ويل  چي  ( پرسان  کردن  عيب  نيست  ندانستن  عيب  است) او  بله  خو  دا  چي  نن  په  هرڅه  غرض  درلودل  ، موډ  دۍ  . 

د  تالار په سم  سمکۍ  کي  مي  ساه  په اوږو شړله ،  له  ډيرو  منډو نه  مي  ستونۍ  وچ  او  رنګ  تک ژړ ؤ  چي  احمدزی مي خواته  راغۍ او  راته يی  وويل : سياه سنګ صيب هلته  ناست  دۍ که  روغبړ  ورسره  کوی  زما  هم  مخه  د  سياسنګ  د  ناستي  خواته  سوه  او  ټولي  هغه  خبري  مي  د  ذهن  پر  صفحه  تازه  کړی چي  د ده  څخه بايد  پوښتل سوي  وای  . په  ژړغونې  بڼه  مي  د  سياه سنګ  تر ميزه  ځان  ورساوه  . د  سلام  او  روغبړ  نه  مخکي  د سياه سنګ په  سترګو  او  څيره  کي  جديت  ، ريښتينتوب ، او  له  ټوکو سره  نااشنا  کس  په  نظر  راغۍ ، لکه  يو  ډاکټر  ،  هغه هم  جراح  ډاکټر  ،  په  زړه  سخت  راته  وبريښيد .  دستي  مي  وويل: لمړی  سړی  دۍ  چي  ځان  ته  يی  سم  نوم  غوره  کړې  دۍ !.

د  سلام  او  روغبړ  نه  وروسته  احمدزی  هم  را  ورسيد  او  په  ناکامه  ژبه  يی  د  غونډي د مخ ته بيلو وړانديز وکړ چي زما  د  رنګ  پر  ژړوالي  يی  لا  ډير  اثر  پريښوود . دوه  دری  واره  مي  د  سياه سنګ  سترګو  ته  وکتل  چي  زما  په  سترګو  او  وارخطا  مخ کي ( بی باوري ) و نه  لولي . 

د  سياه سنګ  مقالی  اوريدو  ته  مي  د  غونډي  برخوال  راوبلل . کله  چي  پر  ځای  کښيناستم  د  ځان  سره  مي  وويل  :  اوس  به  ټول  ګډونوال  په  تورو تيږو  سنګسار  کړي ، او د  کاغذ  له  تيږو  ډکه  لمن  به  زموږ  د  خيالونو له  سرو  سره  حساب  وکړي  . مقالی  ته  یی  غوږ  ، غوږ  وم  ،  هر  تورۍ  او  لغت  به  مي  اول  له  چوغل  بيا  له  غلبيل  او  بيا  له  الاجي  څخه  ايستۍ ،  هسي خو  مي د  خپل  سوچونو  سر  تيږي  ته  کلک  کړی  وو او  هره  لحظه  مي  د  سياه سنګ د  مقالی  لمن ته  سترګي  غړولی .

خو  زما  د انتظار  خلاف مي  ليدل  چي  د  ډبرو  پر  ځای  د  کاغذ  له  لمن نه  يو  يو ګل  د  بلبل  په  ژبه  د تالار  پر  ناستو  خلګو  ويشل کيږي ، دستي مي  ځان ته  پام سو  او  له  ځان  سره  مي  پر  نومونو  سوچ  وکړ  نه  چي د ( باوري)  باور سم   وخوت  .

وروسته  وروسته  مي  زړه ته ولويدل  چي  نه  :  دا  هغه  توره  معمولي  تيږه  نه ده چي  کس  او  ناکس  يی  لمن  کي  د مينو  زړنو  د  ويشتلو  په  موخه  ګرځوي ، او  نه  هم  د  هغه  کلي  نوم دۍ چي  اوس

 ( سياه سنګ)  تر  لوی دۍ  .

 

 دا  د  ابراهيم  په  لاس  ايښودل  سوی تيږه  ده . 

دا  تيږه  د تقدس  درجې  ته  رسيدلی  ده .

 

دا  د مينا او مزلفې  په  ريګونو  کي  هغه  سربيرينه  تيږه ده  چي د هر  متدين  انسان  لاس  ته  د لعين شيطان د ويشتلو  لپاره  پرته  ده. له  يوی خوا  که  ډير  خوشاله  سوم  له  بل  پلوه ډير  خواشنۍ  سوم . د  هغی  تيږي د  مسح  کولو  لپاره  چي  ما  څومره  انرژي مصرف  کړی وه او د  زرګونو نیمه لوڅو  زورورو په ټولۍ  کي به مي ځان  ګډ  کړ  او  د  دريم  طواف  په  وروستۍ  برخه  کي  به  مي  سر  پر  ورغوي  کښيښود او  مسح  به مي کړه  .د طواف د ابتدأ  پرهغه  ليکه  چي  له  همدي  توري  تيږي  کش  سوی او د بل  طواف  نيت  تړل  کيږي ، څو  څو ځلي  تر  پښو  لاندي سوی  يم  .دا هغه  توره  تيږه  ده  چي  ما  یی  ليدلو  او  مسح کولو  ته  د  عربي  شيخانو  او نا  اهلو  اعرابو  طعنې  او  بد و رد  واوريدل .زه  څه  خبر  وم چي  هغه  به  دلته  راځي 

 

د  پيک  ښار

16 / 11 /  2006

 

 

ګرانه  دوسته  :  دا  طنزيه  څو  ټکي  مي  ستاسي  د  ليک  د  رارسيدو  نه مخکي  ليکلي  وه .

خدای  دي  وکړي  چي  ستاسي پر شونډو  د  مسکا  تصوير  رسم  کړي .   

  

بېرته شاته

Webmaster[at]Salaamtolana.orgDesign by: Benawa Network Copyright © SalaamTolana.org 2006